سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شارژر 200 واتی شیائومی با شارژ کامل باتری در 8 دقیقه در راه است

نظر

همین هفته گذشته بود که شیائومی گوشی‌های پرچم‌دار سری Xiaomi 12S را با شارژر بسیار سریع 120 واتی معرفی کرد، با این حال شواهد نشان می‌دهد این کمپانی چینی شارژر 200 واتی هم طراحی کرده است. اطلاعات بیشتر درباره شارژر 200 واتی شیائومی را در شهر سخت افزار بخوانید.

اخیراً مشخص شده شیائومی برای شارژر جدید 200 واتی HyperCharge خود از رگلاتوری چین مجوز گرفته است. به وضوح این شارژر بسیار سریع‌تر از شارژر 120 واتی سری Xiaomi 12S است.

 

در حال حاضر شارژرهای 120 واتی قادر هستند ظرف ککمی بیش از 10 دقیقه باتری گوشی را به طور کامل شارژ کنند، بنابراین انتظار می‌رود شارژر 200 واتی HyperCharge شیائومی مدت زمان لازم برای شارژ باتری گوشی را به زیر 10 دقیقه کاهش بدهد.

شارژر 200 واتی HyperCharge شیائومی حداکثر قادر به شارژ باتری با ولتاژ 20 ولت با شدت جریان 10 آمپر (توان 200 وات) است.

بدون شک چنین شارژر پرسرعت پیش نیازهای خود را می‌طلبد و باید در گوشی‌های سازگار با آن پیاده سازی شود که مطمئناً کار آسنای نخواهد بود. ممکن است پشتیبانی از چنین ابر شارژری معایبی چون افزایش ضخامت بدنه و استفاده از باتری کوچک‌تر داشته باشد.

می دانیم شیائومی همین حالا یک تراشه شارژ باتری به نام Surge P1 در اختیار دارد که طبق ادعای این کمپانی از شارژ 200 واتی پشتیبانی می‌کند. شیائومی ادعا کرده بود تراشه مزبور قادر است یک باتری با ظرفیت 4000 میلی آمپر را با شارژر 200 وات سیمی ظرف 8 دقیقه به طور کامل شارژ کند.

در خوش‌بینانه ترین حالت ممکن است شیائومی از شارژر 200 واتی HyperCharge خود در گوشی‌های سری Xiaomi 13 یا Xiaomi MIX 5 استفاده کند و تنها چند ماه با عرضه آن فاصله داشته باشیم.

استفاده از چنین شارژرهای پرسرعتی نگرانی‌هایی چون فرسودگی زودهنگام باتری را به وجود می‌آورد، بنابراین شیائومی باید بهینه سازی های متعددی را اعمال کرده باشد تا امکان عرضه تجاری آن فراهم شود. همچنین این شارژر دارای قابلیت‌های ایمنی متعددی برای محافظت از باتری و گوشی است.

متأسفانه هنوز زمان عرضه شارژر 200 وات شیائومی و گوشی‌های با پشتیبانی از چنین سرعت شارژ بالایی مشخص نیست.