سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اپل کارشناس حوزه باتری سامسونگ را استخدام کرد

نظر

اپل اقدام به استخدام یکی از مسئولین سابق باتری سامسونگ کرده که می‌تواند به معنای فعالیت این شرکت برای ارتقای باتری‌های آیفون باشد. «سونهو آن» قرار است به عنوان رئیس بخش بین‌الملل حوزه توسعه باتری اپل فعالیت کند.

باتری سامسونگ

باتری‌های آیفون اپل سالیان بسیاری است که در رقابت با برندهای دیگر کم می‌آورند و رقابت را واگذار می‌نمایند. حتی گوشی‌های شیائومی چین نیز از نظر میزان ظرفیت، بهتر از باتری گوشی‌های اپل بوده‌اند. این در حالی است با این وجود، گوشی‌های آیفون 10 آر در ارزیابی‌های کارشناسان نمره بسیار خوبی را دریافت کرد.

اپل اقدامات مختلفی را به کار برده و از آن جمله، از فناوری هوش مصنوعی خود به گونه‌ای هوشمند استفاده کرده تا عمر باتری را افزایش دهد. با این وجود، هنوز هم به صورت کلی، باتری گوشی‌های آیفون کمترین ظرفیت را در مقایسه با مدل‌های برتر سایر برندها از جمله هواوی، شیائومی وسامسونگ در اختیار دارد،در حالی افزایش ظرفیت باتری‌هایشان به میزان 5000 میلی‌آمپر ساعت هستند. با در نظر گرفتن این موارد، استخدام «سونهو آن» (Soonho Ahn) کارشناس بخش SDI سامسونگ به عنوان رئیس بخش بین‌الملل حوزه توسعه باتری در اپل به عنوان حرکتی مثبت از نظر بسیاری از هواداران این شرکت آمریکایی به حساب می‌آید، البته به شرطی که این امر به معنای ساخت باتری‌های با ظرفیت بالاتر یا هوشمندتر در آینده از سوی سازنده گوشی‌های آیفون باشد.

باتری اپل / Apple Battery

سونهو آن در بخش SDI سامسونگ روی فناوری‌های نسل آینده باتری کار می‌کرد. بلومبرگ گزارش کرده که اپل در گذشته از باتری‌های ساخت بخش SDI سامسونگ در محصولات خود استفاده کرده است. سازنده گوشی‌های آیفون سعی کرده تا اتکا به شرکت‌های شخص ثالث را تا حد امکان کاهش دهد و استخدام این مسئول ارشد بخش باتری سامسونگ از سوی اپل می‌تواند به معنای آن باشد که این شرکت قصد دارد تا چنین اتفاقی را در حوزه باتری نیز رقم بزند.

 

صفحه پروفایل آقای سونهو آن در لینکدین نشان می‌دهد که او مسئول توسعه و ساخت سلول‌های یونی لیتیومی بوده است. وی همچنین فعالیت‌هایی در حوزه سلول‌های استوانه‌ای، منشوری شکل و پلیمری داشته که در حوزه‌هایی نظیر خودروهای برقی، دوچرخه‌های الکتریکی و تجهیزات مشابه کاربرد دارند و همین مسئله باعث می‌شود تا حوزه فعالیت وی بخش‌های زیادی از اپل از جمله دستگاه‌های الکترونیک، لپ‌تاپ‌ها و تجهیزات مک و همین طور پروژه تایتان (Project Titan) را در بر گیرد.

منبع: PATENTLYAPPLE