سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باتری قلمی شارژی چیست؟مزایا+بهترین باتری های قلمی قابل شارژ

نظر

باتری قلمی شارژی - باتری قلمی قابل شارژ - باتری قلمی

باتری قلمی شارژی یا همان باتری قلمی قابل شارژ یکی از وسایلی است که امروزه خیلی به کارمان می‌آیند. اکثر وسایل زندگی، از لوازم‌خانگی ساده گرفته تا دستگاه‌های هوشمند، برای تامین انرژی الکتریکی نیاز به باتری دارند.

بعضی از باتری‌ها قابل شارژ هستند و به آنها باتری شارژی می گویند و می‌توان آن‌ها را شارژ و چندین بار استفاده کرد و برخی دیگر، قابلیت شارژ مجدد ندارند. باتری‌های معمولی و رایج انواع مختلفی چون باتری‌های قلمی، نیم قلمی، سکه‌ای، کتابی دارند. بسته به نیازمان می‌توانیم هرکدام از آن‌ها را تهیه کنیم. 

مزایای استفاده از باتری قلمی شارژی چیست؟ 

باتری های شارژی در مقایسه با باتری های غیر قابل شارژ توان بالاتری داشته و از نظر اقتصادی نیز به صرفه تر خواهد بود. برای وسایلی با مصرف بالا بهتر است از باتری های قابل شارژ استفاده شود. مثلا ساعت دیواری یا کنترل تلویزیون شاید سالی یک بار نیاز به تعویض داشته باشند و می توان از باتری قلمی معمولی برای آن ها استفاده نمود. اما در وسایل پر مصرف مانند ماشین های اسباب بازی کنترلی، دسته بازی، دوربین دیجیتال و … که مرتبا نیاز به تعویض باتری دارند از لحاظ اقتصادی و زیست محیطی بهتر است از باتری های شارژی استفاده شود. باتری های یک بار مصرف که دور انداخته می شود، صدمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند و بهتر است با تهیه باتری شارژی از صدمات زیست محیطی جلوگیری نماییم. کاربرد دیگر باتری های قابل شارژ به عنوان وسیله ذخیره انرژی می باشد که توسط منبع انرژی شارژ شده و در مواقع قطع برق مورد استفاده قرار می گیرد. باتری های شارژی دارای ولتاژ ثابتی می باشند و برای استفاده در دوربین های دیجیتال بسیار مناسب هستند. باتری های شارژی به دو دسته اسیدی و بازی تقسیم می شوند و هر کدام بر اساس جنس الکترود هایشان دارای انواع مختلفی هستند.

مزایای استفاده از باتری قلمی شارژی -باتری قلمی قابل شارژ

ابعاد استاندارد باتری های قلمی : 

باتری‌های سیلندری، به شکل آشنایی که امروزه آن‌ها را می‌شناسیم، اوایل قرن بیستم میلادی معرفی و روانه‌ی بازار شدند. در ابتدا استاندارد خاصی برای این باتری‌ها وجود نداشت و شرکت‌های سازنده‌ی باتری، باتری‌های سیلندری خود را در اندازه‌ی دلخواه تولید می‌کردند؛ تا اینکه سازمان‌های استاندارد از جمله مؤسسه‌ی ملی استاندارد آمریکا (ANSI)، در سال 1907 اولین استانداردها را برای ابعاد باتری‌های سیلندری وضع کردند. تعدادی از معروف‌ترین و متداول‌ترین ابعاد باتری‌های استاندارد را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

 تست باتری قلمی شارژی و افزایش شارژ باتری قلمی برای استفاده مجدد آن :

ما برای ساعت، اسباب بازی و هر وسیله دیجیتالی بدون منبع دائم الکتریکی دیگری به باتری نیاز داریم. باتری های خواه ناخواه در طول زمان تخلیه می شوند و به زباله تبدیل می شوند. اما ما بعد از اینکه مطمئن شدیم که باتری کنترل ، ساعت و.. مرده است می توانیم آن را شارژ مجدد کنیم و از آن استفاده کنیم. 


نکاتی در مورد باتری قلمی شارژی :

  • مکان هایی که باتری های قابل شارژ را بازیافت می کنند را پیدا کنید. اگر شما اطراف خود را خوب بررسی کنید ممکن است مراکز بازیافتی را پیدا کنید که برای باتری های مصرف شده شما را خریداری کنند.
  • باتری های خود را خنک نگه دارید چونکه باتری های قلیایی در سال کمتر از 2% تخلیه دارند اما اگر به طور طولانی مدت در گرمای 100 درجه نگهداری کنید یک چهارم از شارژ خود را تخلیه می کنند.
  • به جای باتری های نیکل کادیوم که به راحتی دشارژ می شوند و به محیط زیست آسیب می رسانند از باتری های جدید NiMH استفاده کنید که عمر بهتری دارند.
  • اگر باتری های یکبار مصرف زیادی را نیاز داید آنها را به صورت عمده خریداری کنید چونکه عمر مفید آنها حدود 7 سال است
  • از باتری های لیتیوم که طول عمر بیشتری دارند استفاده کنید.
  • باتری های خود را در محل های خشک و خنک نگهداری کنید.
  • باتری های نیکل فلزی هیدرید (NiMH) از باتری های قلیایی بهتر هستند. NiMH ها می توانند هزاران بار شارژ شوند. باتری های NiCd  خود را با باتری های NiHM عوض کنید.
  • در صورتی که میخواهید برای چند دقیقه و لحظه باتری قلمی استفاده کنید میتوانید آنها را در دو کف دست خود تکان دهید و گرم کنید ، اینکار در بعضی مواقع باعث به کار افتادن لحظه ای باتری ها میشود.


آشنایی با چند تا از بهترین باتری های قلمی قابل شارژ : 

بهترین باتری قلمی قابل شارژ مقرون به صرفه: AmazonBasics

باتری قلمی قابل شارژ - باتری قلمی شارژِ مقرون به صرفه

احتمالا، شما با خرید باتری های قابل شارژ ، کمی پول خود را نسبت به زمانی که باتری های یک بار مصرف می خرید ، پس انداز می کنید. خرید باتری های شارژی AmazonBasics می تواند این مقدار پس انداز را برای شما بیشتر کند.  عمر این باتری ها به اندازه باتری های پاناسونیک نیست اما هنوز چند صد بار می توانید آن را شارژ و مورد استفاده قرار دهید. این نوع باتری های 30 درصد نسبت به باتری های قلمی ارزان تر می باشند.

بهترین باتری قلمی شارژی با ظرفیت بالا: Xtech AA یا EBL AAA

باتری قلمی قابل شارژ - باتری قلمی شارژِ با ظرفیت بالا

بعضی از باتری ها در همان استاندارد AA یا AAA با ظرفیت بیشتری ارائه می شوند. در واقع این نوع باتری ها در قبال پرداخت هزینه اضافی ، مدت زمان بیشتری برای شما کار خواهند کرد. بهترین پیشنهاد ما برای خرید این نوع از باتری ها با استاندارد AA برند Xtech با ظرفیت 3100mAh می باشد که نسبت به باتری های معمول 50 درصد ظرفیت بیشتری دارند. این برند قیمت منطقی دارد، به خصوص زمانی که شما یک پک 20 یا 24 عددی از آن را خریداری کنید.

متاسفانه Xtech  باتری های قلمی با استاندارد AAA را تولید نمی کند. بنابراین ما برند EBL را برای این استاندارد از باتری ها پیشنهاد می کنیم.  این نوع باتری ها 25 درصد بیشتر از باتری های معمولی ظرفیت دارند و از بهترین ها در این نوع باتری به حساب می آیند.

بهترین باتری قلمی قابل شارژ ساده :EBL LCD Smart Battery Charger

قیمت13 دلار

باتری قلمی قابل شارژ - باتری قلمی شارژِ ساده با ظرفیت بالا

مطمئنا شما نیاز به دستگاهی دارید که باتری های بالا را شارژ کند. و بهترین انتخاب دستگاهی است که بتواند انواع باتری ها را شارژ کند. یکی از بهترین انتخاب ها از نظر کیفیت و قیمت EBL LCD Smart می باشد.

این شارژر از باتری های قلمی AA و AAA پشتیبانی می کند . و به طور همزمان می توان هر دو نوع باتری را شارژ کرد. همچنین دارای یک LCD می باشد که مقدار شارژ شدن باتری را به شما اعلام می کند.

بهترین شارژر باتری قلمی با ظرفیت بالا: Tenergy TN438

قیمت 37 دلار

باتری قلمی قابل شارژ - باتری قلمی شارژی با ظرفیت بالا

اگر شما به یک شارژر برای شارژ باتری های کنترلر های پلی استیشن نیاز دارید و یا از باتری های قلمی زیادی برای دستگاه های مختلف استفاده می کنید ، این برند به شما پیشنهاد می شود .

شما می توانید 8 باتری از نوع AA و 8 باتری از نوع AAA را با هم شارژ کنید. برای هر کدام از باتری ها نشانه گری در صفحه LCD وجود دارد که مقدار شارژ آن ها را نشان می دهد.

نظرات و پیشنهادات شما درباره باطری قلمی شارژی ؟

نظرات و پیشنهادات خود را در بخش نظرات این پست با ما در میان بگذارید.